Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

HÍREK

Egy jó termék ugyanis önmagában még kevés ahhoz, hogy sikeresen helyt álljon a hiperek világában. Az első lépés, hogy a vállalkozás felkészüljön és “hiperképessé” váljon. Ehhez nagyon jól meg kell ismernie a hipermarketek piacát, és a már bent lévő cégek kínálatát. Az átfogó kutatás után önreflexióra is szükség van, meg kell vizsgálni a terméket és magát a céget is.

 

A szakember szerint fel kell mérni az adott termék piaci lehetőségeit, hogy miben más, mint a többi, mennyire pozicionált, mi az üzenete, és hogy ez az üzenetet mennyire adja át a termék és annak megjelenése?

 

Magyarán tudatos termékmarketingre van szükség. Értékesítés-ösztönzési terv is szükségszerű, valamint elengedhetetlen a szervezetfejlesztési terv is, sőt, egy bizonyos szervezettségi szinttel már bírnia kell a vállalkozásnak, amikor a hiperek piacára készül.

Azzal is számolni kell, hogy mit jelent a vállalkozás számára ez a piac készletezési, és pénzügyi értelemben is. „A vállalkozások gyakran ott rontják el, hogy nem informálódnak körültekintően, nem készülnek fel arra, mire számíthatnak a tárgyalófelektől. Ennek következtében akár ellenségesnek is érezhetik a hipereket, vagy ami még rosszabb, hogy becsapva érzik magukat. A csalódás miatt pedig úgy gondolhatják, hogy nincs helyük ebben a világban, holott erről szó sincs” - mondta Kokas Sándor. Hozzátette, az is gyakori hiba, hogy nincs jó stratégiája a vállalkozónak, csak álmai, amelyek önmagukban nem elegendőek a sikerhez. Azt is ki kell találni, hogy jut el azok megvalósításához. A hibák között megemlíti még, hogy a már bentlévő konkurens termékek másolásával is gyakran próbálkoznak, ami már alapból nem jó, hiszen a termék az egyediségét veszíti el.
 

„A bentlét menedzselése legalább annyira fontos, mint a bekerülésé, hiszen a cél az, hogy a termék a hiperek polcain is maradjon hosszútávon, méghozzá jó helyen. Ehhez meg kell vizsgálnia a vállalkozásnak, hogyan tudja növelni a forgalmát, mekkora árengedményeket és akciókat tud vállalni, hogyan kerülhet a hipermarketek szórólapjára, tehát az áruház marketingjét is ismernie kell ahhoz, hogy jól érvényesüljön” - mondta a termékmediátor.

Tartalomhoz tartozó címkék: Minta címke